הדרכים הטובות ביותר לטפל בכאבי גב ללא תרופות או ניתוחים

הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לפנות לרופא ולקבל אבחנה. יש הרבה טיפולים לכאבי גב ויש הרבה תרופות טבעיות שיכולות גם לעזור להקל על הכאב שלך.

הטיפול הטבעי כוללת עיסוי, טיפול בחום/קור, תרגילי מתיחה, דיקור, יוגה ועוד. כל השיטות הללו הוכחו כיעילות בהקלה על תסמיני כאבי גב עם מינימום תופעות לוואי. אך בכל מקרה, חשוב לציין כי בכל מקרה הטיפול הטבעי הטוב ביותר תקבלו ע”י יעוץ והכוונה של אנשי מקצוע מיומנים.

סוגי התעמלות הטובים ביותר לגב שלך וטיפים למניעה

פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים בריא. זה עוזר לשמור על משקל תקין, מחזק את הלב ומשפר את מצב הרוח. אבל לא תמיד קל למצוא את הזמן או המוטיבציה להתאמן. לכן חשוב למצוא את סוג התרגיל המתאים לגב וטיפים למניעה.

סוגי התרגילים הטובים ביותר לגב שלך הם אלו שמחזקים את שרירי הליבה שלך ואינם מפעילים יותר מדי לחץ על עמוד השדרה. יוגה מושלמת מכיוון שיש לה תנוחות רבות המכוונות לשרירי הליבה ואינה דורשת ציוד או משקולות. וגם אם אתה לא בעניין של יוגה, יש המון תרגילים אחרים שיכולים לעזור לך להישאר פעיל מבלי להפעיל לחץ רב מדי על עמוד השדרה שלך – כמו הליכה, שחייה, גינון, או אפילו עבודות בית!

כמה תרגילים שאתה יכול לעשות כדי לחזק את הגב שלך הם:

– קרשים: קרשים הם תרגיל נהדר לגב התחתון מכיוון שהם מורידים לחץ מהחוליות, תוך חיזוק שרירי הליבה שלך. אתה יכול לעשות זאת על ידי שכיבה על הבטן, הרמת עצמך על הבהונות והאמות, ולאחר מכן הורדת עצמך למטה כדי לנוח על המרפקים והבהונות. החזק את העמדה הזו כל עוד אתה יכול. אתה יכול לעשות זאת גם על ידי הרמת רגל אחת בכל פעם מעל הקרקע או איזון על רגל אחת תוך החזקת הרגל השנייה ישר לפניך

– דדליפט: דדליפט אידיאלי לגב מכיוון שהם מחזקים ומאריכים את השרירים, ובמקביל גם מגבירים את הכוח והסיבולת של הגוף. הם תוספת נהדרת לכל שגרת אימון.

– העלאות לרוחב משוקללות: העלאות לרוחב הן תרגיל נהדר לחיזוק שרירי הגב העליון והכתפיים. אתה יכול לעשןת זאת על ידי החזקת משקולת בכל יד והרמה, עם הידיים החוצה לגמרי לצדדים. אתה יכול גם לעשות את התרגיל הזה על ידי הנחת זרוע אחת על הקרקע תוך הישענות לאחור והרמת הזרוע השנייה מעל הראש.

-הרחבת יתר: הרחבת יתר היא תרגיל שאתה יכול לעשות כדי לחזק את שרירי הגב שלך. התרגיל הזה עובד שרירי הגב במיוחד, מה שהופך אותם לחזקים ואלסטיים יותר. אתה יכול לעשות זאת על ידי שכיבה על הקרקע, כיפוף זרועותיך מאחוריך באלכסון ונגיעה בכפות הידיים שלך בקרקע.

כיצד להיפטר מכאבי גב תחתון בכמה צעדים פשוטים

להלן כמה מתיחות קלות ויעילות שתוכלו לבצע להקלה על כאבי גב בכמה שלבים:

– שבו על הרצפה כשהרגליים פרושות וכפות הרגליים שטוחות על הרצפה. שמור על עמוד השדרה שלך ישר ורכן לאט קדימה מהמותניים עד שאתה מרגיש מתח בגב התחתון. החזק עמדה זו למשך 10 שניות, ולאחר מכן חזור לעמדת ההתחלה. חזור שלוש פעמים. שכבו על הבטן עם שתי ידיים מושטות. כופפו ברך אחת והביאו אותה לחלק האחורי של הירך, והחזיקו אותה במשך עשר שניות. החליפו את הרגליים ובצעו 3 חזרות כל אחת.

– שכבו על הגב כשהברכיים כפופות, כפות הרגליים שטוחות על הרצפה, הידיים לצדדים והאצבעות נוגעות זו בזו. חברו את השכמות יחד כדי לכווץ את השרירים באמצע הגב. החזק את העמדה הזו למשך חמש שניות לפני שתחזור לעמדת ההתחלה ככה 3 פעמים

– עמידה עם גב זקוף וכפות הרגליים ברוחב הכתפיים ברוחב הכתפיים, קחו נשימה עמוקה פנימה, ואז נשפו תוך כדי כיפוף הברכיים והורדת החזה, דוחפים מטה על הקרקע בשתי ידיים. החזק עמדה זו למשך 10 שניות לפני שתחזור לעמדת ההתחלה.

מי אנחנו?

פיזיקר הוא אתר העוסק בעיקר בנושא כאבי גב. יש להם את המאמרים הטובים ביותר בנושא הזה.

אנו משתדלים לספק לך את כל המידע שאתה צריך לדעת בכל הקשור לכאבי גב. אנו רוצים שתהיה לך גישה קלה למידע זה על ידי שימוש בעיצוב תמציתי ומערכת ניווט אינטואיטיבית.

 

רוצה לדבר פנים מול פנים?

הקלד את הפרטים שלך וניצור איתך קשר